Vorige week schreef ik al dat de rechterkant van de Paradestrecke nog flink wat werk behoeft, voordat het bovenliggende landschap gemaakt kan worden. De kabelgoten liggen, nu moest de muur en tunnelingang aangepakt worden.

Voor de muur had ik al een stuk schuim op maat gesneden. Dit moest net als de tunnel ingangen, van een laag gips worden voorzien en tot muur gemaakt. Het blijkt aardig wat wachttijd te kosten voordat het gips is uitgehard. Daarom heb ik maandagavond het gips aangebracht, dinsdag de boel ruw in vorm geschaafd, gevijld en gesneden en de rest van de (werk)week de boel lekker laten drogen en harden. Hiervan heb ik geen foto’s gemaakt; dat is nu vaak genoeg getoond.

Vrijdag en zaterdag heb ik besteed aan het vlakken en schuren van de muur en het krassen van steentjes. Daarna het portaal en de muur aan elkaar bevestigd.dsc_3194

Omdat de muur redelijk dicht op het tracé staat, net als in het echt,  zijn er uitsparingen aangebracht voor de bovenleiding masten en de wissel aandrijving. Op de plaats van de masten moet de kabelgoot nog wel iets worden verlegd.

dsc_3195

Vandaag de muren van een kleur voorzien. Op de Nordrampe is alles nogal grijs en granietig. De uitsparingen zijn van beton evenals de bovenkant van de muur. Kijk zelf maar:

dsc_3200dsc_3199dsc_3198dsc_3197

Volgende stappen het boren van gaten voor de masten, het omleggen van de goten en het storten van Schotter. We blijven bezig.

Wordt vervolgd…

 

3 gedachten over “Rechterkant Paradestrecke

  1. Het resultaat mag gezien worden. Zelfs afgewerkt tot in de finesses. Jij bent het nog lang niet verleerd! Fantastisch gedaan en het ziet er uit als “echt”!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.