Het begrassen is nu eerst klaar. Het moet nog verder afgewerkt worden met struiken en bomen, maar dat wil ik later doen wanneer er meer bergen af zijn. ik ben bang dat het anders niet één geheel wordt.
En, eerlijk gezegd ben ik het nu ook even beu. Het resultaat is mooi, maar steeds weer lijm druppelen.spetteren, mengen, strooien, wachten, zuigen… het is wel een hoop werk.

Zo ziet het er nu na 8 lagen uit:

Er zit een mooie structuur in van plekken waar het gras dikker of juist dunner is. Ook werken de hoogte verschillen in het gras mooi natuurgetrouw.
Mijn begroenings apparaat (RTS greenkeeper 35kV) voldoet goed. Alleen moet je niet het strooisel willen roeren met je vinger, wanneer het in het apparaat zit. 35kV geeft een flinke tik kan ik je vertellen 😁

Nog een klein projectje dit weekend was de betonnen muur voor de Schaltposten. Van Henk wat gipsdelen gekregen. Deze op maat gezaagd en een blokje schuim erachter gelijmd. Daar weer gips over om het tot een geheel te maken. Met wat dunne gips, een spuit en een tandenborstel de kiertjes dicht gemaakt. Vanmiddag alles geverfd en geweatherd. Misschien nog een behandeling met wat groen. Eerst maar even zo laten drogen.

Komende projectjes zijn:

  • Afmaken van de seinbrug. Het tweede voorsein zit er al in. Ik wacht nog op het drogen van de KristalKlear in het SIM-sein. Daarna de constructie van de connectoren uitwerken, maken en proberen. Hierover zeker later meer.
  • Aanpassen van de Traincontroller configuratie. Het is me opgevallen dat de voorseinen in de seinbrug bij langere treinen eerder op Fb0 springt dan het eerdere hoofdsein. Dat moet bij mij op de baan natuurlijk ook. Eenvoudige aanpassing in TC (denk ik)
  • Afwerken rand tussen bergwand en spoor
  • Uitwerken constructie voor bergen aansluitend op wat er nu staat. Daar moet een luik in en is dus iets complexer dan normaal.
  • Uitwerken nieuwe project samen met Henk. Het onderwerp hebben we al. Ik weet alleen niet of ik het al vertellen mag. 😇
  • Vlak maken perron bij station.
  • Afmaken voetgangerstunnel
  • Maken wachthuisje en trap
  • Maken reling langs perron
  • Bossages achter het station
  • (altijd handig die actie lijstjes )Genoeg te doen dus, wordt vervolgd…

3 gedachten over “Kleine update

  1. •””Uitwerken nieuwe project samen met Henk. Het onderwerp hebben we al. Ik weet alleen niet of ik het al vertellen mag””.

    Hou het nog maar even onder de pet Arjan: we weten dat een select publiek zich graag laat verrassen.

    Overigens: op één of andere manier zijn niet alle updates van je blog doorgegeven (door Hotmail???).

    Like

    1. Ik zeg niets 😶

      Heb je je spam filter al gecontroleerd? Van mijn eigen blog krijg ik natuurlijk geen bericht, wanneer er een update is (wel van reacties).
      Wanneer het blog van mijn dochter wordt ge-update, gaat het bij mij altijd goed.

      Like

      1. Ik zal de instellingen nog eens goed nalopen.

        Ik vermoed dat ik elke keer bij aanmaken reactie de boxjes hieronder moet aanvinken (waarom blijft dat niet standaard aanstaan eigenlijk?)

        Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.