Ik heb een probleem op mijn baan. Er is niet genoeg ruimte voor de boog richting Frutigen. Er is niet eens genoeg ruimte (eigenlijk: hoogte) om zelf maar het begin van de boog aan te geven.
Er zit dus niets anders op dan op dit deel van het origineel af te wijken en er een eigen landschap van te maken.

Als eerste moet er een tunnelingang komen. Deze heb ik weer zelf gemaakt in de stijl van de Nordrampe. Hiervoor heb ik de  beproefde methode van gips op hout gebruikt. Daarnaast gelijk ook een experiment gedaan met schuim in plaats van hout.
Hier zie je de twee ruwe modellen klaar liggen om van gips te worden voorzien en verder bewerkt te worden.dsc_3166

Voor verdere details over de werkwijze kijk hier, of op de plek waar ik het weer het opgepikt: hier.

Hierna begon het nadenken over het verdere landschap. Als eerste stap heb ik de ruimtes afgedekt met schuimplaten. Bedoeling is dat hierop het landschap komt van gaas en gips. Dit geef al een beetje een idee hoe het gaat worden.
dsc_3173dsc_3168dsc_3171

Idee is dat de berg in de hoek steil omhoog gaat. Op het vlak tussen de twee draadeinden had ik een boerderij bedacht. De weiden daarvan glooien dan af boven het paradespoor en onder het station.

Nog maar eens goed over denken…

De tunnelingang staat in ieder geval:

dsc_3170

Wordt vervolgd…

2 gedachten over “Richting Frutigen

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.