Het is rustig op Blausee Mitholz. De zomerdienstregeling is duidelijk ingetreden. Er rijden slechts sporadisch treinen over de Lötschberg. Straks, wanneer Italië op vakantie gaat, wordt het helemaal rustig.

Toch zijn er nog wat activiteiten. Een tijd geleden heb ik wat voor Peter Spruit geregeld. Als (ongevraagde, maar zeer gewaardeerde) tegenprestatie, kreeg ik een envelop met borden opgestuurd die op Blausee Mitholz te vinden zijn.

Twee heb ik nu geplaatst, de borden op het wachthuisje moeten nog.

Peter, nogmaals ontzettend bedankt!

Het “Überschreiten verboten” bord. Vaak staat daar ook een pictogram bij, in dit geval echter niet.

IMG_3411

in model:

DSC_2681DSC_2684

En een tweede bord. Dat heb ik in model nog niet gezien. Peter heeft dit aan de hand van de foto gemaakt:

DSC_0593DSC_2679DSC_2680

Op de foto lijkt het erg scheef te staan. Dat is me op de baan nog niet opgevallen… 🤔

Zoals gezegd is het verder rustig. Een paar projecten is wel in voorbereiding:

  • Seinen aan de Frutigen kant van het station. Dit wordt niet conform werkelijkheid, omdat ik niet de ruimte voor de boog heb. Mogelijk komen hier seinen die aan de Querträge gehangen worden. Ben nu aan het bedenken en uitproberen hoe die te maken.
  • Landschap rond de tunnel ingang aan dezelfde kant van het station.
  • Wisselverwarming. Staat al een tijd op de lijst. Daarvoor moet het weer eerst weer dusdanig zijn dat ik zin het een weekend in de garage te zitten solderen.
  • Aanpassing van de 12v stroom voorziening. De huidige voeding lijkt aan z’n max te komen. Een tweede, samen met (Arduino geregelde) inschakelvertraging, moet uitkomst bieden.

Wordt vervolgd…

Een gedachte over “Details maken het af

  1. Mooie bordjes heb je gekregen, ze staan erg goed. En je ziet maar weer jij doet voor de een wat en die waardeer het en stuurt je ongevraagd toch iets moois. Fijn groepje die mannen van de Swiss Groep.

    Groet Herman.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.