Halverwege deze week is mijn kerstreces begonnen. Eindelijk tijd om wat meer struktureel te gaan bouwen. 😀

Maar eerst een update van wat acties die nog liepen. In Zwitserland is Han-Lin bezig geweest met het doorontwikkelen van de dwergseinen. Idee is een sokkel te ontwikkelen waar je het seintje zo in kunt steken. Voordeel is dat er geen draden meer gesoldeerd hoeven te worden en dat het sein tijdens bouwwerkzaamheden verwijderd kan worden.
Een extra toevoeging is het gebruik van RJ11 connectoren. Dat zijn van die kleine blokjes die je ook aan de telefoon (nee, niet je mobiel 😛) vindt. Geen geschroef of gesoldeer, maar klik en klaar.

Dit was het eerste prototype dat Han-Lin me opstuurde:

image1-1

Rechtsonder de sokkel. Nog met een vast gesoldeerd snoer. Onder deze sokkel moet een RJ11 connector komen. En de connector aan de andere kant zou eigenlijk op de decoder moeten zitten.

Dus bezig gegaan met het aanpassen van de decoder. Dat was niet zo’n grote klus.

img_3537

Voor het aanpassen van de sokkel was wat meer nodig. Aan de onderkant moet een printje komen waarop aan de ene kant de sokkel wordt gesoldeerd en aan de andere kant een RJ11 connector. Dankzij de mail was de ontwerp inspanning niet al te moeilijk en vlogen de tekeningen en commentaren heen en weer:

image1

Met de ervaring die ik inmiddels heb opgedaan in het ontwerpen van printjes ben ik aan de slag gegaan. Print getekend. besteld in China en doorgestuurd naar Zwitserland. Eind vorige week kreeg ik deze foto van Han-Lin, alles past!

img_3538

Dit is dus het deel dat onder de baan bevestigd wordt.
En ook met de decoder eraan werkt het! Ik kan hier geen filmpjes plaatsen, dus heb ik twee screenshots gemaakt.

Mocht iemand belangstelling hebben voor de sokkel. Laat het me dan weten.

Zo, nu verder met de baan.

Wordt spoedig vervolgd…

3 gedachten over “Dwergsein doorontwikkeling

  1. Schitterend werk van jullie beiden. dat wil zeggen nog eventjes wachten met mijn setjes samen te bouwen 🙂 .
    Ik ga gebruik maken van je aanbod en alvast een Nano reserveren om ze aan te sturen.

    kijk uit naar het vervolg

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.