Het is wel erg lang geleden dat ik voor het laatst mijn acties met jullie heb gedeeld. Dat is niet omdat er niets is gedaan, integendeel. Ik denk dat het komt doordat ik niet direct aan de baan heb gebouwd. Deze zomer is de vakantie thuis doorgebracht. Dit gaf tijd om aan de hobby te besteden.

Afmaken van het Bauernhof

Als eerste heb ik dit opgepakt. Ik heb de slechte eigenschap dingen niet af te maken (ben makkelijk afgeleid door een nieuw (=leuker) project. Maar nu niet. Dit stuk moet op de baan komen en dus af zijn.

Het hele gebouw is in elkaar gezet en afgewerkt met Vallejo Stucco. Ik had hiermee helemaal geen ervaring, maar via de Swissgroep “hotline”, heb ik van Arnold wat aanwijzingen gekregen hoe dit te verwerken. (Arnold, klasse!)

Stucco heeft de dikte van yoghurt en wordt met een spatel of platte kwast dun aangebracht. Daarna wordt het met een penseel met stijve haren, of beter een tamponeerkwast, bewerkt om de structuur erin te krijgen. Een tweede en eventueel derde laag, maakt het helemaal af (wel even laten drogen tussendoor).

Deze slideshow vereist JavaScript.

Omdat de ramen al waren aangebracht heb ik hiervoor een bescherming gemaakt die later weer komt worden verwijderd. Volgende keer eerst de Stucco aanbrengen en dan pas de ramen.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Je ziet op de foto’s hierboven dat er ook al luiken zijn aangebracht. Die zijn weer zelf ontworpen en gefreesd. Hiervan ben ik vergeten foto’s te maken.

Vervolgens was het dak aan de beurt. De kleur was nog niet helemaal naar mijn zin, en dus moet alles opnieuw worden gespoten. Als eerste alles wat geen dakpankleur moet hebben afgedekt en het dak in een iets meer geel-rode tint gespoten.TRN_13424

Het achterste deel, gelijk het echte voorbeeld, meer verouderd en “vies” gemaakt.

Tenslotte nog dakgoten aangebracht. Ik heb erover gedacht deze ook zelf te maken, maar uiteindelijk heb ik ze gekocht.

En het ziet er nu zo uit:TRN_13428

Best tevreden over mijn eerste gebouw.

5 gedachten over “Afbouw Bauernhof

  1. ‘Best tevreden’ … nou, nou, je doet jezelf echt tekort !!

    Ogenschijnlijk vergeet je het gehele voortraject mee te wegen waarbij je allerlei nieuwe technieken hebt geïntroduceerd; het gebouwtje is daar ‘slechts’ het resultaat van… Jouw kennende heb je genoeg zaken waarvan je denkt: dat doe ik een volgende keer anders dus ik begrijp je reactie wel, maar je mag zeker trots zijn op dit resultaat !!

    Erik

    P.s. de volgende keer verwachten we een nog fraaier resultaat 🙂

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.