Met het risico mijn lezers te vervelen, toch weer een stukje over seinbruggen. De ontwikkeling gaat steeds verder. Op de Süd-Rampe, tussen Lalden en Eggerberg staat een brug met aan beide zijden alleen voorseinen. Vier seinen voor twee richtingen dus.

Wat mij vooral bij deze brug opvalt, maar wat voor all bruggen geldt, is dat het gaas bijna niet zichtbaar is. Dan is het door mij gemaakt gaas toch wel erg lomp.
Eerder gaf het heel fijn printen veel problemen. Het gaas per stuk getrokken of er vielen gewoon delen uit.
De tijd schrijdt voort en mijn kennis en ervaring ook. Inmiddels heb ik een aantal verschillende soorten reis (hars om te printen) met ieder hun eigen goede en slechte eigenschappen. Verder ben ik er achter dat de omgevingstemperatuur tijdens het printen, minstens 20ºC moet zijn. Iets meer is beter.
Ik heb daarom een kast om mijn printer gemaakt van XPS-platen. In de kast is een verwarmingselement en thermostaat gebouwd. Nu kan ik de temperatuur veel beter controleren. Met als gevolg veel betere prints 😀

Ik heb een aantal experimenten gedaan met verschillende gaas-diktes en dichtheid. Uiteindelijk ben ik op 0.12 mm dikte en 1.2 mm dichtheid uitgekomen als acceptabel compromis (was 0.3 en 0.9). Dunner gaas met lagere dichtheid dus.

Nog niet zo transparant als in het echt, maar wel beter dan dat het was.

Onder de plaat zie je twee groene blokjes. Dat zijn houders die om de edge-connector klemmen en het mogelijk maken deze tegen de onderkant van de plaat te schroeven.

Een gedachte over “Altijd weer die seinbrug

  1. Nou je verveelt mij niet met nieuws over de seinbruggen. Maar dit is wel weer iets van Arjan niet snel tevreden over het resultaat. en met veel geduld verder ontwikkelen, geweldig mooi werk.

    Groet Herman

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.